Skip to main content

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, uprzejmie informuję iż:

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest radca prawna Ewelina Szybowska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Kancelaria Radcy Prawnego Ewelina Szybowska, ul. Radzikowskiego 100E/11, 31-315 Kraków; NIP: 6771138159; REGON: 389430839.

Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Administratorem:

  • telefonicznie pod numerem: +48 604 57 63 00;

  • pod adresem e-mail: ewelina.szybowska@szybowska.pl

  • pisemnie, na adres Administratora.

Cele i podstawy przetwarzania przekazanych przez Państwo danych osobowych:

  • dane osobowe podane w związku z zawartą umową będą przetwarzane w celu zawarcia i wykonania tej umowy (m. in. poprzez przygotowanie oferty świadczonych usług, sformułowanie porady prawnej, sporządzenie pisma procesowego, reprezentowanie w postępowaniu sądowym i/lub administracyjnym), a podstawę prawną przetwarzania danych stanowi niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonania umowy, której jest są Państwo stroną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

  • ponadto Państwa dane będą przetwarzane w celu realizacji przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów podatkowych, a podstawę prawną przetwarzania danych stanowi wypełnianie obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit c RODO)

  • w przypadku nawiązania relacji biznesowych oraz kontaktu za pomocą formularza kontaktowego/telefonicznie/email Państwa dane będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie (pytania) kierowane za pomocą tych środków, a podstawę prawną przetwarzania danych stanowi udzielona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

  • Państwa dane mogą być przetwarzane w celach archiwalnych oraz w celu dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z Kancelarią umową lub obrony przed takimi roszczeniami. Wówczas podstawę prawną przetwarzania danych stanowić będzie niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest możliwość dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Kategorie przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie Państwa danych osobowych obejmuje podstawowe dane identyfikacyjne, w tym dane adresowe, dane kontaktowe oraz dane przekazane Kancelarii, konieczne do świadczenia usług prawnych.

Odbiorcy danych

Dane osobowe mogą być przekazywane przez Administratora:

  • podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności radcom prawnym, adwokatom, aplikantom radcowskim i adwokackim oraz podmiotom świadczącym usługi księgowo-finansowe, w niezbędnym zakresie i w oparciu o zapisy zawartej umowy;

  • podmiotom upoważnionym do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa (np. organy administracji, sądy, służby państwowe);

  • innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu (np. podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską, podmioty prowadzące działalność płatniczą).

Okres przechowywania danych osobowych

Zgodnie z art. 5c ust. 1 pkt 2 lit. c i ust. 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych okres przechowywania danych osobowych przetwarzanych przez radców prawnych w ramach wykonywania zawodu wynosi 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone. Po upływie powyższego okresu dane osobowe ulegają usunięciu

Prawa osób, których dane dotyczą

Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem jej danych osobowych:

  • prawo dostępu do danych, w tym prawo uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu, o ile nie narusza to tajemnicy zawodowej radcy prawnego;

  • prawo żądania ich sprostowania lub uzupełnienia;

  • prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”), o ile nie narusza to tajemnicy zawodowej radcy prawnego;

  • prawo do ograniczenia przetwarzania, o ile nie narusza to tajemnicy zawodowej radcy prawnego;

  • obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub o ograniczeniu przetwarzania, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku, o ile nie narusza to tajemnicy zawodowej radcy prawnego,

  • w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wyrażona na podstawie przepisów RODO, prawo wycofania takiej zgody; wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem;

  • prawo do przenoszenia danych osobowych;

  • prawo do niepodlegania zautomatyzowanej decyzji, w tym profilowaniu;

  • prawo wniesienia skargi w zakresie przetwarzania danych do organu
    nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
    w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

Dobrowolność podania danych osobowych

Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, przy czym jest warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych.

Przekazywanie danych osobowych do Państw Trzecich

Dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, chyba że będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji usługi. Wówczas podstawą prawną przekazania przez Państwa danych będzie ich niezbędność do wykonania zawartej z Państwem umowy o świadczenie usług prawnych.

Zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych

Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w rozumieniu art. 22 RODO.